A CMS nemzetközi ügyvédi iroda által az EFCTC hűtőközeg-gyártók csoport nevében végzett 12 EU-tagállam (Ausztria, Bulgária, Horvátország, Franciaország, Németország, Görögország, Magyarország, Olaszország, Hollandia, Lengyelország, Szlovákia, Egyesült Királyság) tanulmánya állítólag nagy különbségeket tárt fel a végrehajtásban, kezdve egyes országokban, amelyekben részletes büntetőjogi vagy polgári jogi rendelkezéseket alkalmaztak, még más országokban, amelyek még nem hajtották végre teljes mértékben a 2014-es rendeletet.
"Tanulmányunk jelentős eltéréseket mutatott abban, ahogy a tagállamok jelenleg kezelik az F-gázszabályok végrehajtását a légkondicionálók illegális csempészete ellen" - mondta Dr. Nick Campbell, az EFCTC elnöke.
Bár Campbell elutasította a részletekbe menő figyelmeztetést, hogy figyelmeztetni kell a klíma csempészeteket azokba az országokba, amelyek nem hajtják végre a rendeletet, Campbell azt mondta: „Ugyanakkor megosztjuk a tanulmány eredményeit a Bizottsággal, így teljesebb képet kapnak a különbségekről.”
A tanulmány azt is állítja, hogy azt is kimutatta, hogy a klímaberendezések csempészei ellen nagyon kevés ügy került a bíróságok elé annak ellenére, hogy több tagállam jelentős illegális terméket lefoglalt.
Az EFCTC azonban azt várja, hogy ez a közeljövőben megváltozzon, mivel sok tagállam fokozza az illegális kereskedelem megelőzésére irányuló intézkedéseket a határon, ellenőrzi a behozatali kvótákat, valamint biztosítja, hogy a konténerek megfeleljenek az Európai Unióban történő szállítás és felhasználás törvényi követelményeinek.
"Bízunk benne, hogy eredményeink arra ösztönzik a tagállamokat, hogy szigorú és visszatartó erejű szankciókat hajtsanak végre, amelyek megakadályozzák a klímaberendezések Európai Unióba történő csempészését" - tette hozzá Campbell. "Fontoljuk a végrehajtás és a végrehajtás nyomon követési tanulmányát a többi tagállamban, amely nem tartozik az első jogi munkába."
Az EFCTC egyre aktívabbá válik a klímaberendezések illegális kereskedelmének megállítása érdekében, állítva, hogy ez lassítja az alacsonyabb GWP-alternatívák felé történő elmozdulást, növeli a magas GWP-szintű klímák kibocsátását, gazdasági károkat okoz a tagállamoknak az adóbevételek elvesztése révén, ami a törvényes társaságoknak hátrány.