A hőszivattyú rendszerek telepítése: Szakmai tanácsokkal | BudaKlíma

Kérjen ajánlatot!

×
phone KATTINTSON
mail KATTINTSON

Gyakorlati tanácsok a hőszivattyú telepítéséhez

Kedves Látogatónk!

Szeretnék megosztani Önnel pár gondolatot a hőszivattyúról és a telepítésükről a gyakorlati tapasztalataink alapján.

Cégünk már nem foglalkozik hőszivattyú szereléssel, így teljesen érdekektől mentesen elmondhatom azokat az anomáliákat, amit érdemes elkerülnie annak, aki ezzel remek találmánnyal szeretné a háza fűtését megoldani.

Gyakorlati tanácsok a hőszivattyú telepítéséhez_Budaklima

Nem is kérdés, hogy egy új építkezés esetén a hőszivattyú a legjobb megoldás a fűtés kivitelezésére. Nincsen közműbevezetés, tervezés, engedélyeztetés, nem húzzák le az embert a különböző hatóságok, nem kell kéményt építeni és milliós nagyságrendben csak a rákötési lehetőségért fizetni, mint a gázos fűtés esetében. Egyszerű, praktikus, jól működik, minimális a karbantartási igény, szóval jó választás.

 

De! A hőszivattyú vásárlók két területen tudnak nagyot hibázni, az egyik a milyen hőszivattyú és a ki szerelje majd be a helyére. Erről a két alapvetően fontos területről fogok most gyakorlati tapasztalatokat megosztani.

A milyen márka legyen a hőszivattyú viszonylag egyszerű a képlet, kizárólagosan olyan gyártmány, aminek itthon is van hazai képviselete, elterjedt berendezés, több évtizedes brand áll mögötte, esetleg saját, gyári szervízgárda is elérhető a későbbiekben- mert szükség lehet rájuk. Minden más, kínai, de olyan belülről, mint a japán, tulajdonképpen egy nagy márka gyártja csak mégsem az. Tehát ha ezt hallja a fűtésszerelőtől akkor el kell kezdeni gyanakodni és kérni máshonnan is árajánlatot a kivitelezésre.

Kivitelezés, ez már egy izgalmasabb kérdés. A korszerűsítést vagy új építkezést tervezők rendszerint a neten nézelődnek a kínálat és árak felől, a probléma pedig igazából innen indul.

 

Nincsen olyan hőszivattyú márka az országban, amit ne lehetne nagykerár+ 5.000Ft haszonnal megtalálni egy webes áruházban, tehát gyakorlatilag hasznon nélkül adnak el, jellemzően vidéki boltok többmilliós berendezéseket, amelyekhez garanciának és szervízháttérnek kellene kapcsolódnia a biztonságos üzemeltetéshez.

 

Miért történik így az eladás? Mondhatnánk a megrendelés tömeget, az illúziót, hogy forgalmat generál magának egy kereskedés, profit nélkül, de mondhatjuk a szokásjogot is, ahogyan egy új piaci szereplő az ár oldalról akar magának vevőket szerezni.

Mi a gond ezzel a piaci magatartással? A hőszivattyú vásárlók jellemzően a netes nemzedékből kerülnek ki, így a keresés, kiválasztás során is nagyrészt a neten található információk alapján tájékozódnak, ami nagyon helyes.

Viszont így szembejönnek az árak is, az eladási kényszerből lenyomott nagykerárak, friss eladási pontokról, webáruházakból és hajlamos az ember azt gondolni, hogy na én megtaláltam a legolcsóbbat és végre jól járok, ha nyomott áron veszem meg a berendezést. Ugyan ki gondol ilyenkor arra, hogy ebben a pillanatban született meg a döntés arról, hogy lesz egy több milliós gépem, ami, ha megáll és meghibásodik egy őrületes kálvária lesz a javíttatása, nem lesz szakember, akinek szándékában áll nekiállni a szerelésnek, pedig tél van és fázik a család már 2 napja, körbe ülve a kölcsönkért olajradiátorokat.

 

 Miért? Mert a hőszivattyú árába nem fér bele a szolgáltatás. Nincsen mögötte egy cég, aki érdekelt lenne a javításában, nincsen árrés, ami ezt a költséget fedezné így nincsen a biztonság sem, hogy érvényesíthető a garancia.

 

Tél van, valamiért a karácsony környéke a jellemző, nem tudom miért. Csörög a telefonom, miben segíthetek? Jónapot, egy barátom ajánlotta Önöket, ahol klímát szereltek, nálunk viszont hőszivattyút kellene megjavítani, mert nincsen fűtés több napja és nem találok senkit, aki elvállalná, önök esetleg foglalkoznának vele. Miért nem hívja fel azokat, akik telepítették?

Mert:

- Egy vidéki cég hozta és ők már nem járnak fel Budapestre.

- Egy vidéki áruháztól vettem a hőszivattyút és külön jött egy klímás beüzemelni, aki csinált már ilyet.

- Kisvállalkozás, akik már nem foglalkoznak hőszivattyúval.

- Kisvállalkozás, akik megszűntek.

- A fűtésszerelőm hozott valakit, aki beüzemelte.

- Nem veszik fel a telefont.

- Több napja hitegetnek, majd, ha járnak erre akkor megnézik.

- Többször megbeszéltük, hogy kijönnek, de hiába vártuk őket.

…..és ezeknek a kombinációi.

 

 

Egy ilyen „gazdátlan” hőszivattyúra meghibásodás esetén találni bárkit, aki hajlandó egyáltalán ránézni, az maga a csoda. Az ára pedig ennek a csodának kicsit több lesz, mint amit sikerült a vásárlásnál megspórolni, mert bizony garancia ide vagy oda, a független mester piaci áron fogja beszerezni az alkatrészt és még piacibb áron fogja megjavítani a berendezést, de még ennek is nagyon örülni kell!

A kis példamese kivédésre a következőket ajánlom: közeli, ismert cég legyen, ( többszáz kilométerről nem lehet megoldani egy rendszeres karbantartást, felügyeletet), ismert márka a hőszivattyú és MINDENRŐL számla, számla és számla! Garanciajegy! Évente elvégzett karbantartással!

 

A kulcsmondat: minden esetben az a cég hozza a hőszivattyút, aki majd telepíteni és beüzemelni is fogja és vállalja a szerződésben a garanciát, a szervizelést, karbantartást!

 Óriási hiba kettéválasztani a két tételt mert innentől sérül a garancia és kezdődik a szakiparban jól ismert egymásra mutogatás, illetve az extra költséges javítások. El kell fogadnunk, hogy nem lehet jól járni, ha nem keres egy cég profitot a működésén- rajtunk- akkor nem lesz érdekelt a megfelelő működtetésben sem. Mondhatnám, hogy a legdrágább ajánlat az, amire sejthetjük, hogy kapunk valamit a pénzünkért és nem csak ráírtak a papírra egy számot.

Hogyan válasszuk ki a megfelelő céget? Az a jó cég, akiknek jó a hírük a szakmában. Közel vannak a telepítés helyéhez, nem az ország másik feléből járnak néha erre, ez nagyon fontos szempont! Később csak így garantálható a hatékony hibaelhárítás.

Nem ma kezdték, ez a főprofiljuk ( tehát nem a burkoló sógora, aki mindenhez (is) ért).

Az ilyen cég azzal kezdi, hogy nézzünk meg egy energiaigény számítást, majd egy gépészeti tervet és nem hasra ütésre lesz így méretezve a hőszivattyúnk, ami elég fontos tényező.

Nem kérdés, hogy mindenről adnak számlát és akár karbantartási szerződést is köthetünk velük, így évente jelentkeznek amikor aktuális a hőszivattyúnk felülvizsgálata és nyugodtan készülhetünk majd a fűtési szezonra. Nem leszünk kiszolgáltatva rablólovagoknak és azoknak a kellemetlenségeknek, ami a szolgáltatási háttérrel nem rendelkező cégek esetében sajnos garantált.

 

Remélem, hogy tudtam segíteni pár ébresztő gondolattal, hogy milyen irányba érdemes elindulni és milyen csapdákat érdemes elkerülni. Egy rövid mondatban összefoglalva: csak olyan árajánlatot fogadjunk el, ahol látszik a mögöttes tartalom, biztosított a szervízszolgáltatás és megbízható bejáratott céggel dolgoztassunk. Nem ők lesznek a legolcsóbbak, sőt, talán éppen a legdrágábbak, viszont lesz egy olyan telefonszámunk cserébe, ahol felveszik a hívást és jönnek segíteni, ha bármilyen problémát tapasztalunk a rendszer működésében.

 

Szerencsés kivitelezést kívánva,

 

Bata József

cégvezető




Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ajánlatkérés

Kérje ajánlatunkat  INGYENES előzetes helyszíni felméréssel! 

Klímaszerelés AKCIÓ szeptember 1-ig!

Bruttó 70.000Ft-ért

(2 méter csövezésig)

Kérjük, fogadja el az Adatkezelési és adatvédelmi tájékoztatónkat, ellenkező esetben nem tud regisztrálni, sem árajánlatot kérni.

 
Szeretnék segítséget és konkrét támpontokat adni Önnek a klímaberendezés beszerzése, felszerelése kapcsán felmerülő gyakori kérdésekre, hogy elég információval rendelkezzen a vásárlás előtt. Ha még nem volt klímaberendezése...
Bővebben
A legfontosabbal kezdeném: soha ne vásároljon ismeretlen márkát! Akkor sem ha klímaszerelő ajánlja Önnek! Miért? Sokszor tapasztalom, hogy kizárólag üzleti érdekből ajánlanak olyan klímákat az érdeklődőnek amelyek teljesen...
Bővebben

Kapcsolódó cikkek:

A Daikin előremutató kezdeményezéseket tesz a fenntartható klímaszabályozás érdekében.
Tovább
Bevallom, nem gondoltam volna, hogy egyszer a légtisztítókról írok bemutató cikket, de a gyakorlati használatával elkötelezett felhasználóvá és lelkes bemutatójává váltam ennek a praktikus berendezésnek. Nem feltétlenül szakmai, inkább saját tapasztalatokon alapuló leírásnak...
Tovább
Az Otthonteremtési Támogatás keretében a családiházak tetőterének beépítése egy támogatott terület, amivel szeretnék lakhatásra hasznosítani ezeket a tereket. Cikkünkben a tetőterek fűtéséhez- hűtéséhez szeretnénk pár hasznos tanácsot adni.
Tovább
Honlapkészítés, webdesign, keresőoptimalizálás: Expedient
Marketing tanácsadónk a Marketing Professzorok Kft.