Mivel tudja segíteni a BudaKlíma csapatának munkáját?

Kérjen ajánlatot!

×
phone KATTINTSON
mail KATTINTSON

Mivel tudja segíteni a munkánkat?

A szakszerű szerelés egyik fontos kitételei a megfelelő kivitelezési körülmények, ahol a munkálatok során kizárható a baleset és a vétlen károkozás egyaránt. A szerelés helyén általában a szekrények, vázák, virágok, televíziók, bútorok találhatóak, melyeket a munkálatok idejére ideiglenesen el kell távolítani, mivel a szereléshez elegendő helyre van szükségünk.

Klímaszerelés

Komoly mennyiségű ipari szerszámmal dolgoznak a kollégák, és a klímaberendezésnek is el kell férnie a munkaterületen, ahol a szerelés történik.

 

Amennyiben szükséges az útban lévő szekrényeket, bútorokat is segítenek elpakolni a kollégák. Ezért kérem, hogy a növényeket, vázákat, törékeny darabokat már a szerelés megkezdése előtt helyezzék biztonságba, mivel rendkívül kellemetlen lehet, ha véletlenül mégis sikerül felborítani a klímaszerelés közben.

 

A jól előkészített terepen van helyünk letakarni a munkaterületet, kipakolni a szerszámokat és a klímát, majd nyugodtan végezheti a kolléga a munkáját.

 

A klíma megvásárlása

 

Praktikus tanácsként azt javasolnám, hogy a klímaberendezést kizárólag attól a cégtől vásárolja meg, amelyik a berendezés beszerelését is elvégzi és kompletten vállal garanciát az egész rendszerre.

 

Miért fontos ez? Nem lesz mutogatás a beszerelő cég és a klíma forgalmazója között, hogy kinek a felelőssége a javítás és a garanciális ügyintézés. A garancia mindig egy nagyon kényes kérdés. Amikor a hibás klímát kell megjavítani, olyankor mindenki szereti felemelni a kezét. Abban az esetben, ha egy kézben van az ügyintézés, akkor egyértelmű, hogy ki végzi el a javítást és nem az ügyfélnek kell rohangálnia az alkatrészért és intézni a garanciális javítást. A klíma nem egy cípő vagy egy kiló kenyér, maga a beépítés is jelentősen meghatározza a későbbi élettartamot és komfortot. A karbantartás pedig műszakilag és egészségügyileg is szükséges része a klimatizálásnak, tehát egy komplex megoldásban kell gondolkodni és ehhez megtalálni a megfelelő kivitelező céget. A jó klímás elérhető, felveszi a telefont, és belátható időn belül kínál megoldást a működtetés során felmerülő problémákra is!

 

A klímával foglalkozó cégek mindegyik árszegmensben igyekeznek megbízható és megfelelő háttérrel rendelkező klímát ajánlani, mivel eltérő ügyféligényeket kell kiszolgálni. A klímát ki is szállítják az ügyfélhez a telepítés alkalmával, és érdemes ellenőrizni, hogy  a gyári bontatlan csomagolásban érkezett-e meg a klíma, mivel egyes cégeknél előfordulhat a használt vagy javított klíma felszerelése is.

 

Nincsen olyan klíma vagy bármilyen műszaki cikk, amit ne lehetne a hivatalos kereskedéseknél olcsóbban beszerezni a neten, akár egy miskolci garázs webáruházából. Ezek simán lehetnek szlovák, körbeszámláztatott, áfa-mentes vagy Európában nem is forgalmazott, kis szériás berendezések, amelyekkel akár még jól is járhat a vásárló, amíg nem merül fel valamilyen műszaki probléma.

 

A klímás cégek (szezonon kívül) alkalmilag felszerelnek  bármilyen, a vevő által beszerzett berendezést, és a munkájukra garanciát is adnak. Olyan esetet azonban még nem láttam, hogy elkezdenének alkatrészért rohangálni egy klímához, amihez nem ők adták a garanciát, mert az ügyfél saját beszerzése volt a készülék! Tehát akitől megvásárolták, az az illető vállalja a garanciát is érte és intézze a macerás javítást.

 

Ilyen esetekben nem marad más opció, mint a gyári szerviz vagy az eladó cég emberei, akik elkezdik a javítást - ez sokszor hetekig, vagy ritka berendezés esetén hónapokig eltarthat. Addig a klíma áll, és mivel ez rendszerint a nyári kánikulában történik, a tulajdonos persze bosszankodik. Így lesz az olcsó klímából nagyon drága berendezés. Szélsőséges példa egyes nagyáruházak gyakorlata, ahol a hibás berendezést csak úgy cserélik, ha a vásárló leszereli (leszerelteti), beviszi az ügyfélszolgálatra, és kap helyette egy másikat, amit aztán felszereltethet. Ez a fajta garanciális ügyintézés komoly költségekkel és macerával jár.

 

A fentiek tükrében javaslom, hogy klímát csakis olyan cégtől vásároljanak, aki egy kézben tartja a szerelési és garanciális folyamatot is, nem bérszerelőkkel, alvállalkozókkal dolgoztatnak, hanem saját emberekkel.

 

Erre sajnos minden évben bőven látunk példákat, nem kapcsolható telefonszámmal rendelkező szerelőkkel és névtelen, buherált berendezésekkel tarkítva.

 

Használt klíma megvásárlása


Sokszor érdeklődnek nálunk használt klíma vásárlásának lehetősége kapcsán, amik különböző internetes piacterekről származnak vagy ismerősöktől, lebontás után kerülnek új tulajdonba. A használt berendezés mindig igazi zsákbamacska, főleg, ha 5 évnél régebben szerelték fel, vagy ha nem szakszerűen bontották le, nem szívatták vissza a hűtőközeget a kültéri egységbe, nem szigetelték le a klíma csatlakozóit.

 

Mivel az adott gépet nem lehet kipróbálni a vásárlás pillanatában, többnyire csak a felszerelés után derül ki, hogy például lyukas a hőcserélő, nem működik a panel vagy zörög a kompresszor... A nem látható problémák megelőzése miatt érdemes minden esetben írásos garanciát kérni az eladótól.

 

Ha szűkös az anyagi keret, akkor inkább egy olcsóbb, de új, ismeretlen nevű klímát érdemesebb választani, mint egy bizonytalan előéletű és lebontott márkás berendezést, amihez nincsen garancia, és bizonytalanok a leszerelés, tárolás körülményei is.

 

A névtelen típusokból az on/off kivitelek általában nem hordoznak nagy rizikót, viszont inverteres klíma esetében már ajánlatos az alsó szegmens elkerülése, mivel többnyire nincsen bennük az a műszaki tartalom, mint a márkásabb társaikban, illetve a javításuk is körülményesebb.

 

A kis webáruházakban gyakran lehet olyan klímát kapni akciós áron, amit Európában nem is forgalmaztak vagy nagyon kis mennyiségben. Ezekhez az unikumokhoz szinte lehetetlen alkatrészt találni, vagy csak nagyon drágán és hosszú idő alatt beszerezhetőek. Találkoztunk a gyakorlatban olyan inverteres berendezésekkel, amelyek kivétel nélkül 5-6 év működés után mentek a kukába. Ennek típushibája volt a kiégett inverter panel, ami beszerezhetetlennek bizonyult a márka hazai megszűnése után és csak netes megrendeléssel lehetett kínai alkatrészt beszerezni hozzájuk.

 

A fentiek ismeretében érdemes megfontolni egy használt klíma megvásárlását, mivel rizikós az átszerelés és a további működtetés.

 

A klíma nem egy televízió vagy mosógép, amit csak arrébb kell tolni és működik. Egy bonyolult, hűtőközeget keringtető rendszer, amit szakszerűtlen leszereléssel vagy tárolással már rövid idő alatt is további használatra alkalmatlanná lehet tenni.



Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ajánlatkérés

Kérje ajánlatunkat  INGYENES előzetes helyszíni felméréssel! 

Klímaszerelés AKCIÓ április 30-ig!

Bruttó 90.000Ft-ért

(2 méter csövezésig)

Adatkezelési és adatvédelmi tájékoztatónkat, ellenkező esetben nem tud regisztrálni, sem árajánlatot kérni.

 
Szeretnék segítséget és konkrét támpontokat adni Önnek a klímaberendezés beszerzése, felszerelése kapcsán felmerülő gyakori kérdésekre, hogy elég információval rendelkezzen a vásárlás előtt. Ha még nem volt klímaberendezése...
Bővebben
A legfontosabbal kezdeném: soha ne vásároljon ismeretlen márkát! Akkor sem ha klímaszerelő ajánlja Önnek! Miért? Sokszor tapasztalom, hogy kizárólag üzleti érdekből ajánlanak olyan klímákat az érdeklődőnek amelyek teljesen...
Bővebben

Kapcsolódó cikkek:

Hőszivattyúról máshogyan. Kezdjük az elején, a cikk írójaként tizenéve fűtök levegő- víz hőszivattyúval otthon, tehát a korai felhasználók között szereztem tapasztalatokat és pro és kontra igyekszem felsorolni az előnyöket és hátrányokat mellette és ellene is egyaránt.
Tovább
Általában évente egyszer tartjuk karban ügyfeleink klímáját, egy két speciális esettől eltekintve. Van olyan berendezés, amelyet a környék adottságai miatt évente kettő vagy akár több alkalommal is tisztítanunk kell mivel rendkívül gyorsan elszennyeződik a berendezés és...
Tovább
Egy klímaszerelő vállalkozás vezetőjeként mindig érdemes tudni, hogy tulajdonképpen milyen korcsoportoknak és ügyfélkörnek dolgozunk, milyen megoldásokra van szükség és mit tanácsoljunk, amivel az ügyfélnek legjobban kiszolgáljuk az igényeit. Bemutatnám ügyfeleinket az...
Tovább