Klímaszerelés: Hibák és azok elkerülése - BudaKlíma

Kérjen ajánlatot!

×
phone KATTINTSON
mail KATTINTSON

Klímaszerelési hibák és megelőzésük

A legjobban előkészített munka során is előfordulhatnak kényes szituációk, félreértések és hibák, erről is szeretnék pár gondolatot megosztani Önnel.

klímaszerelési hibák

A reklámokban és televíziós hirdetésekben élére vasalt munkaruhás, fotómodell külsejű szerelők mérnöki precizitással csavarnak be egy villanyégőt a helyére, miközben a tulaj boldogan mosolyog a háttérben a családjával. A valóság azért ettől jelentősen eltér és közel sem egy idealizált helyzet az építőiparban. Az építőipar egy világ a világban, olyan szabályokkal és szokásokkal, ami sokszor messze túlmutat a józan ész határain és lehetőségein. Mivel a saját lakásomban is történtek már felújítási munkálatok, és én sem ismertem személyesen előtte mindegyik szakembert, így testközelből is megtapasztaltam, hogy milyen elképesztő helyzeteket eredményezhet egyes szakik munkához való hozzáállása.

Nekem is kevertek már csemperagasztót a teraszomon és kenték össze még a plafont is a hanyag szakik, akik lusták voltak egy százforintos fóliával letakarni a munkaterületüket. Vagy a gipszkartonosról is megemlékezhetnék, aki képtelen volt két egyenesen futó falat összehozni, és még hosszasan sorolhatnám. Azok dolgoztak kizárólag jól, akiket hosszú évek óta ismertem, dolgoztunk együtt több munkán és mindig hívtuk egymást is ha valahol szakembert keresett egy tulaj egy munkálatra. A mi cégünknél is dolgozott olyan kolléga, aki bármennyire is szakszerűen szerelt, képtelen volt odafigyelni a részletekre, ott rakta le a fúrót ahol eszébe jutott a padlóra, vagy éppen bármit és ezzel több kárt okozott, mint hasznot, így kénytelen voltam elköszönni tőle.

A magam részéről szeretnék mindenkit megkímélni ezektől az élményektől és olyan végeredményt nyújtani, aminek a hatására ajánlani fogják a cégünket az ismerőseiknek is, amikor klímát szereltetnének a lakásukba. Mivel a kollégáim rendkívül rutinosak és ritka az olyan szerelési helyzet, amivel nem találkoztak még, vagy nem tudnak megoldani, így az esetek 99%-ában hibátlanul sikerül a munkát befejezni. Minden évben előfordul 2-3 olyan komplikáltabb munka a 2000-2500 ügyfél kapcsolatból, amire azt mondom, hogy sajnos ezzel most megszenvedünk.

 

Hol történhet mégis hiba a kivitelezéskor?

Az első és legfontosabb a felmérés és a munka elvállalásakor kezdődik, amikor egy műszaki akadály nem derül ki a szemrevételezés során és a tulajdonosnak sincsen róla információja.

Nagyságrendileg kb. 15.000 felmérést végeztem el eddig, építkezéseken, felújításokon, telepítések előkészítésekor, de még így is előfordulhat, szerencsére nagyon ritkán, hogy valamilyen tényezőt nem kalkuláltam bele a munkába. Gondolok itt a falazatban elvakolt beton gerendára, vasalatra, nem a szabvány magasságban elvezetett vezetékekre, csövezésekre. A fal kifúrása során ezek a rejtett akadályok mind problémát okozhatnak, amit később csak jelentős túlmunkával tudunk korrigálni és helyreállítani. Ez máris egy kényelmetlen helyzet mivel az ügyfél sérelmezheti, hogy miért csúszik emiatt a munka és ki viseli ennek a költségeit.

Alapszabály, hogy a kiadott árajánlattól nem térek el, még akkor sem, ha nem felderíthető műszaki probléma miatt kell többet dolgoznunk egy munkán. Így a felmérés után megadott klímaszerelési ár lesz amit az ügyfél kifizet a munka végén.

 

A kültéri egység

A másik hiba amit elkövethetünk a felmérés során, amikor annyira lehetetlen helyen van a klíma kültéri egysége amit csak ipari alpinista segítségével lehet  felszerelni. Szerencsére ez az eset rendkívül ritka mivel a kritikus szerelésekre már eleve az alpinistát küldöm ki felmérni, ítélje meg ő, hogy mennyire vállalható biztonságosan a szerelés és nézze meg a kötelek rögzítési pontjait. Mivel nem én vállalom a kockázatot így teljesen a szakemberre bízom annak az eldöntését, hogy milyen módon szerelhető fel egy veszélyes helyen lévő klíma. Az alpin szerelés egy külön kategória, nem alapdíjas mint a saját szolgáltatásunk, hanem minden esetben a felmérés során kap egy egyedi árat!

Mivel ezres nagyságrendben szerelünk klímát minden évben ez pont annyi ügyfelet is jelent, akik eltérő igényekkel és elképzelésekkel várnak minket a lakásukban. Nem várhatom el, hogy az ügyfél igazodjon hozzánk, így ha egy szerelő csapat nem találja meg valamiért a kommunikációs hangot a tulajdonossal, akkor küldök egy másik brigádot, aki más szemlélettel, más emberekkel talán jobban idomul a helyzethez. Ezzel a módszerrel szoktam kiküszöbölni a felmerülő reklamációkat, ha bármilyen észrevétele van az ügyfélnek, akkor küldök egy másik profi szerelőt, aki felülvizsgálja a helyzetet minden érzelmi elköteleződés nélkül.

Nem az a fontos, hogy megvédjük a mundér becsületét minden áron és ragaszkodjunk a saját elképzeléseinkhez, hanem az elégedett ügyfél, akinek megnyugtatóan rendeztük a felmerülő kétségeit. Magyarán: ha mégis elszúrnak valamit a fiúk, vagy a tulaj úgy érzi ezt vagy azt mégsem így kérte volna, akkor van lehetőség a korrekcióra és a helyzettől érzelmileg független szerelő megy kijavítani a vélt vagy valós hibát.



Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ajánlatkérés

Kérje ajánlatunkat  INGYENES előzetes helyszíni felméréssel! 

Klímaszerelés AKCIÓ március 31-ig!

Bruttó 80.000Ft-ért

(2 méter csövezésig)

Adatkezelési és adatvédelmi tájékoztatónkat, ellenkező esetben nem tud regisztrálni, sem árajánlatot kérni.

 
Szeretnék segítséget és konkrét támpontokat adni Önnek a klímaberendezés beszerzése, felszerelése kapcsán felmerülő gyakori kérdésekre, hogy elég információval rendelkezzen a vásárlás előtt. Ha még nem volt klímaberendezése...
Bővebben
A legfontosabbal kezdeném: soha ne vásároljon ismeretlen márkát! Akkor sem ha klímaszerelő ajánlja Önnek! Miért? Sokszor tapasztalom, hogy kizárólag üzleti érdekből ajánlanak olyan klímákat az érdeklődőnek amelyek teljesen...
Bővebben

Kapcsolódó cikkek:

Hőszivattyúról máshogyan. Kezdjük az elején, a cikk írójaként tizenéve fűtök levegő- víz hőszivattyúval otthon, tehát a korai felhasználók között szereztem tapasztalatokat és pro és kontra igyekszem felsorolni az előnyöket és hátrányokat mellette és ellene is egyaránt.
Tovább
Általában évente egyszer tartjuk karban ügyfeleink klímáját, egy két speciális esettől eltekintve. Van olyan berendezés, amelyet a környék adottságai miatt évente kettő vagy akár több alkalommal is tisztítanunk kell mivel rendkívül gyorsan elszennyeződik a berendezés és...
Tovább
Egy klímaszerelő vállalkozás vezetőjeként mindig érdemes tudni, hogy tulajdonképpen milyen korcsoportoknak és ügyfélkörnek dolgozunk, milyen megoldásokra van szükség és mit tanácsoljunk, amivel az ügyfélnek legjobban kiszolgáljuk az igényeit. Bemutatnám ügyfeleinket az...
Tovább