Őszi klímakarbantartási tanácsok Budaklíma

Kérjen ajánlatot!

×
phone KATTINTSON
mail KATTINTSON

Őszi klímakarbantartási tanácsok

Általában évente egyszer tartjuk karban ügyfeleink klímáját, egy két speciális esettől eltekintve.

Van olyan berendezés, amelyet a környék adottságai miatt évente kettő vagy akár több alkalommal is tisztítanunk kell mivel rendkívül gyorsan elszennyeződik a berendezés és már a működését is veszélyezteti ez az állapot.

klíma tisztítás

Az egyik ilyen helyzet a főutak melletti szálló por miatt alakulhat ki, itt a beltéri egység amelyik folyamatosan szinte eltömődik a porterheléstől, nyárfás parkok közelében pedig a kültéri egységre, a hőcserélőre tapad rá vastagon a fa termése és szünteti meg a légáramlást.

Ezektől az esetektől eltekintve az irodák szerverklímái igényelnek még gyakoribb felügyeletet, ahol a 0-24 es működés jelentősen több légmozgást és elhasználódást jelent, mint a lakossági klímák esetében.

Gyakori kérdés, hogy az őszi ügyfelek ne várják e meg a tavaszt a karbantartással és frissen tisztított, fertőtlenített géppel induljanak neki a szezonnak.

Erre a kérdésre határozottan az a válaszom, hogy MINDEN klímát érdemes közvetlenül a nyári szezon után karbantartani, mivel ebben az időszakban keletkeznek azok a lerakódások a klíma beltéri egységének rejtett zugaiban, amelyeket el kell távolítani és megszüntetni minél gyorsabban.

Nem ér rá tavasszal? Az első bekapcsolás előtt? A kérdésre a legkézenfekvőbb válaszom: az edényeket elmosogatva rakjuk a szekrénybe vagy majd elmossuk akkor, ha újra enni akarunk róla?

A klímával pontosan ugyanez a helyzet. Az egész szezonos használat közben a klímánk több ezer köbméter levegőt forgat át a hőcserélőn, rengeteg porral, szerves anyagokkal, bőrhámsejtekkel, hajtöredékkel, utcai porral, üzemanyagok elégésének termékével, mikró szemcsékkel és allergén anyagokkal, pollenekkel. Ennek a pornak a jelentős része a cseppvízzel eltávozik a lakásunkból, de a maradványai ott lesznek a hőcserélő lamellái között és a több hónapos szünetben csak ártalmas baktériumfészekké alakulnak, amit később- beszáradva- sokkal nehezebb még vegyszerekkel is eltávolítani a klímából.

Sajnos a köztudatban a tavaszi karbantartás maradt meg, aminek pusztán pszichológiai okai vannak és nem műszakiak. Az első, hogy többnyire tavasszal vásárolnak klímát a fogyasztók és így az egy éves karbantartási periódus pont tavaszra esik, tehát a szervizelést letudják minden tavasszal.

A másik, hogy sokan attól tartanak a télen újra poros lesz a klíma belül, ez teljesen jogos, viszont ez csak szimpla házipor, ami nem rakódik be a lamellák közé és az első bekapcsoláskor elegendő egy kiadós szellőztetés, ami kiviszi az ablakon a port, ennyi az egész.

Az őszi karbantartás mellett szóló másik érvem a cseppvízrendszerek fertőtlenítése. A levezető és kifolyócsövek egész nyáron elvezették a szerves anyagban gazdag kondenzvizet, majd ebben az állapotukban várnának fél évet, miközben a felületükön biofilm alakul ki és ez nagyon nehezen, vagy sehogyan sem szüntethető meg a kis keresztmetszetben, ahol nem lehet gőzzel tisztítani mint a beltéri egységet és nem férünk hozzá teljes hosszában sem.

Gyakran előfordult már, hogy emiatt a komplett csőrendszert cserélnünk kellett mert nem lehetett a szagok forrását fél év után vegyszeres tisztítással megszüntetni, magyarán mondva belerohadt a kondenzvíz a csőbe.

A kültéri egységnél nincsen jelentősége, hogy tavasszal vagy ősszel történik majd a tisztítása, mivel a kinti szennyeződés nem okoz biológia változást a berendezés felületén, szimplán csak poros vagy szöszös. Viszont, ha télen fűtésre is használjuk a klímát akkor érdemes a fűtési szezon előtt megtisztítani a berendezést mert jelentősen leromlik a hatékonysága, ha már elkoszolódott a hőcserélő, sokkal több az áramfelvétel és magasabb lesz a villanyszámla.

A háztáji tisztogatásról tudom, hogy nehéz elhinni, de nem ér semmit. Sőt! A klíma tetején felülről befújt szerek csak bemossák a beltéri egység belsejébe és elérhetetlen helyeire a szennyeződést, még vastagabb lerakódásokat okozva, miközben a tulajdonos megnyugodva dől hátra és megspórolva érzi a nekünk kifizetendő összeget. Ha ennyire egyszerű lenne a karbantartás akkor nem kellene 30 percig gőztisztítóval sikálni belülről a klímát és ipari vegyszerekkel dolgozni, lenne raja egy öntisztítás gomb, megnyomnánk és ennyi, de ez nem így működik a gyakorlatban. A klíma igenis egy alapos tisztítást és fertőtlenítést kíván, elmossuk ahogyan az edényt az étkezés után és így teljesen higiénikusan eltárolva várja a tavaszi első indítást, biztonságosan üzemelve az egész nyár során.

Remélem érdekes volt fenti írásom és segíthettem Önnek,

Bata József



Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ajánlatkérés

Kérje ajánlatunkat  INGYENES előzetes helyszíni felméréssel! 

Klímaszerelés AKCIÓ április 30-ig!

Bruttó 90.000Ft-ért

(2 méter csövezésig)

Adatkezelési és adatvédelmi tájékoztatónkat, ellenkező esetben nem tud regisztrálni, sem árajánlatot kérni.

 
Szeretnék segítséget és konkrét támpontokat adni Önnek a klímaberendezés beszerzése, felszerelése kapcsán felmerülő gyakori kérdésekre, hogy elég információval rendelkezzen a vásárlás előtt. Ha még nem volt klímaberendezése...
Bővebben
A legfontosabbal kezdeném: soha ne vásároljon ismeretlen márkát! Akkor sem ha klímaszerelő ajánlja Önnek! Miért? Sokszor tapasztalom, hogy kizárólag üzleti érdekből ajánlanak olyan klímákat az érdeklődőnek amelyek teljesen...
Bővebben

Kapcsolódó cikkek:

A zöldenergia elterjedésének és a kormányzati támogatásnak is köszönhetően egyre többen érdeklődnek a lakásuk/házuk fűtési rendszerének korszerűsítése és megújuló energiákkal történő fűtése/ hűtése iránt. Cikkükben szeretnénk segíteni a fűtési lehetőségek...
Tovább
Hőszivattyúról máshogyan. Kezdjük az elején, a cikk írójaként tizenéve fűtök levegő- víz hőszivattyúval otthon, tehát a korai felhasználók között szereztem tapasztalatokat és pro és kontra igyekszem felsorolni az előnyöket és hátrányokat mellette és ellene is egyaránt.
Tovább
Egy klímaszerelő vállalkozás vezetőjeként mindig érdemes tudni, hogy tulajdonképpen milyen korcsoportoknak és ügyfélkörnek dolgozunk, milyen megoldásokra van szükség és mit tanácsoljunk, amivel az ügyfélnek legjobban kiszolgáljuk az igényeit. Bemutatnám ügyfeleinket az...
Tovább